Wijzigen organisatiegegevens in Comodo certificaten niet meer mogelijk
23 maart 2018
Vanaf heden is het niet meer toegestaan om na uitgifte de organisatiegegevens van een Comodo certificaat te wijzigen. Comodo heeft deze wijziging voor al haar certificaten doorgevoerd.
Waarom deze wijziging?
Voor het wijzigen van certificaatgegevens is een nieuwe validatie en uitgifte van een certificaat nodig. Het beperken van deze mogelijkheden verlaagt de foutgevoeligheid en zal naar verwachting ook zorgen voor een sneller uitgifteproces en verhoogde veiligheid. Het wijzigen van bedrijfsgegevens was al niet mogelijk bij Symantec en GlobalSign certificaten.
Wat is er niet meer mogelijk?
Certificaten met Organisatie - of Uitgebreide Validatie bevatten bedrijfsgegevens, zoals een bedrijfsnaam, adres en KvK-nummer. Deze gegevens geef je op bij de aanvraag van een certificaat en worden voor uitgifte van het certificaat volgens strikte procedures gecontroleerd. Tot voor kort was het mogelijk om tijdens de looptijd van een certificaat via een heruitgifte wijzigingen door te voeren in deze bedrijfsgegevens. Dit is nu niet meer mogelijk.
Wat is er nog wel mogelijk?
Mochten de bedrijfsgegevens onjuist zijn, kun je binnen 30 dagen na uitgifte het certificaat kosteloos annuleren en een nieuw certificaat aanvragen op basis van de juiste bedrijfsgegevens. Het toevoegen van extra domeinen aan een multidomein certificaat via een heruitgifte blijft wel gewoon mogelijk.
Nog vragen? Neem dan even contact met ons op!
Onze websites
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.