Problemen met uitgifte certificaten door storing bij Comodo verholpen
12 mei 2017
Vanaf donderdagavond 11 mei heeft Comodo gedurende lange tijd last gehad van een ernstige storing met haar database, waardoor het niet mogelijk was om haar CA werkzaamheden uit te voeren. Het verwerken van Comodo aanvragen was hierdoor niet mogelijk. Inmiddels is de storing verholpen en zijn de werkzaamheden hervat.
Wat was er aan de hand?
Comodo maakt gebruik van een database in meerdere redundante locaties. Bij het overschakelen naar een andere locatie bleken ook de redundante locaties problemen te hebben. Comodo heeft uiteindelijk besloten om een backup te herstellen, maar heeft gezien haar omvang hier langer voor nodig gehad dan verwacht was. De storing heeft hierdoor bijna 20 uur geduurd.
Openstaande aanvragen zijn door Xolphin ontvangen en verwerkt, en zijn nadat Comodo haar database heeft hersteld alsnog uitgegeven.
Onze websites
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.